جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

شب تولد احمدرضا احمدی/بندرعباس

امشب مراسم تولد احمدرضا احمدی در سالن کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس برگزار شد. شروع جلسه متنی بود که محمدعلی سپانلو شاعر به نام کشور در وصف احمدرضا نوشته بود و توسط  عدنان انصاری قرائت شد. در این مراسم مسعود فرح شاعر تحلیل مختصری از کارهای احمدی ارائه کرد. و شاعران هرمزگانی هم برای تولد احمدرضا شعرخوانی کردند. ناصر منتظری و رضا کولغانی هم برای این مراسم چهار قطعه موسیقی با همکاری فاضل پیش اجرا کردند. قبل از اجرای مراسم هم مستند احمدرضا احمدی پخش شد.

عکس های برتر ششمین جشنواره عکس ملی اردیبهشت بندرعباس معرفی شدند

 

عکس اول بخش خلاقه. شادی آفرین آرش  

 

عکس دوم بخش خلاقه از مریم فرساد  

 

 نفر سوم بخش خلاقه هادی دهقان پور که عکسش موجود نیست  

 

 

نفر اول بخش آزاد. مسعود رضایی  

 

نفر دوم بخش آژد. محمد حمیدی  

 

نفر سوم بخش آزاد. فرزانه کلانتری 

کارمندان بهزیستی ساعت ۵ بامداد در محل کار!

 

نزدیک به یک هفته از معارفه عبدالله بازیار در سمت رئیس سازمان بهزیستی هرمزگان می‌گذرد. پیش از او تدریس‌حسنی به مدت ۸ ماه سرپرست این سازمان را به عهده داشت. می‌گویند که این مسئول کارمندانش را مجبور کرده است راس ساعت ۵ بامداد در محل کار خود حاضر شوند. و با معاونین‌اش به صورت جداگانه در همان ابتدای صبح جلسه خصوصی برگزار می‌کند. عبدالله بازیار که برای نمایندگی مجلس ناکام شده بود حالا در قله یک اداره استانی توانایی‌های خود را به معرض ظهور نهاده است! عبدالله بازیار رئیس پیشین جمعیت بین‌المللی حمایت از صدمه دیدگان جنگی متولد 1344 بندرعباس است که پس از اتمام تحصیلات در مقطع دوم دبیرستان و در سن 17 سالگی همزمان با دومین سال تهاجم نیروهای رژیم بعث عراق به خاک کشورمان (1361) به عنوان نیروی داوطلب عازم جبهه‌ شده و در همان سال نیز به اسارت دشمن بعثی درمی‌آید و بیش از 8 سال از عمرش را در زندان‌های عراق سپری می‌کند.

بازیار که 26 مرداد 69 بعد از 8 سال اسارت به میهن بازمی‌گردد برای سال‌های عقب مانده زندگی‌اش تلاش می‌کند و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌های آسیب شناسی گفتار و زبان، مدیریت کیفیت، مدیریت سرمایه‌گذاری، سینما و روابط بین‌الملل ادامه می‌دهد که اکنون دکترای آسیب شناسی گفتار و زبان را دارد.

"اردیبهشت تئاتر ایران" در بندرعباس

 

 

 

اجرای گروه "تئاترکارگاه" در بزرگداشت روز جهانی تئاتر 

 

تقدیر از فعالان حوزه تئاتر استان 

 

 

 

گرامی داشت یاد احمد حبیب زاده

حمله زورگیران به من در خیابان طلوع

 حدود ساعت ۲۲ دیشب در خیابان طلوع بندرعباس بود. از کنسرت همایون شجریان می‌آمدم که دو نفر با موتور بهم نزدیک شدند. بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن داشتند. وقتی کاملا نزدیک شدند اونی که پشت نشسته بود برای اینکه منو متوقف کنه گفت: خوبی علی!  از بس این روزها خبر زورگیری شنیده بودم فورا متوجه داستان شدم و خواستم ازشون بگذرم. بند کیف دوربین ام را گرفت و کشید به سمت خودش. دوربین رو محکم گرفتم و لگدی به سینه اش زدم، چاقوی خیلی بزرگ از کنار موتورش بیرون آورد. از ترس اینکه دوربینم رو از دست بدم پا به فرار گذاشتم. از آنجایی که پایم تازه خوب شده نمی تونستم خیلی تند بدوم. کمی تعقیبم کردند و بعد بی خیال شدند. مردی چماق به دست از روبرو می آمد. ظاهرا نگهبان ساختمان های همان اطراف بود. عصبانی و ناراحت بودم. مرد چماق دار که نزدیک شده بود با خونسردی از من پرسید: زورگیر بودند؟!  گفتم: بله! گفت این هفته تو سومین نفری هستی که خواستن ازش زورگیری کنند!  خداحافظی کردم و گذشتم. با خودم فکر میکردم چرا این زورگیرها به این راحتی میتوانند به هر کجا پرسه بزنند و مال مردم را به یغما ببرند. این موضوع برای 8 نفر از دوستان نزدیک من پیش آمده که در بعضی موارد تا بیمارستان و عمل جراحی و بخیه پیش رفته است.

"جریان انحرافی" پس از" فتنه‌گران"!

 نیمه‌ی دوم سال 88 بود که گروه اپوزیسیون ایران توسط گروه موافق دولت "فتنه‌گر" خطاب شدند. از همان روزها تا به امروز اخبار مختلفی توسط حکومت و دولت راجع به این گروه اعلام می‌شود و جلسات و همایش‌هایی را برای خنثی کردن فعالیت‌هایشان  دایر می‌کنند. به تازگی گروه  دیگری که عموما دست اندر کار دولت هم هستند را "جریان انحرافی" نام‌گذاری کرده‌اند. و حالا کلی از حکومتی‌ها گروه منحرف را تحلیل می‌کنند و در حال کنترل عملکردهای نابجایشان هستند. این نشان می‌دهد که هر روز به گروه اپوزیسیون ایران افزوده می‌شود که  در درونشان دست اندرکارهای درجه یک دولتی هم دیده می‌شوند.


برخی از اخبار جریان منحرف! : 1    2     3     4     5     6           

برنامه‌های ششمین جشنواره‌ ملّی عکس اردی‌بهشت هرمزگان

شنبه ۲۴ اردی‌بهشت ، ساعت ۱۸

افتتاح نمایشگاه عکس‌های برگزیده جشنواره (نمایشگاه همه روزه تا پایان جشنواره ادامه دارد)

یکشنبه ۲۵ اردی‌بهشت ، ‌ساعت ۱۸

کارگاه آموزشی اسماعیل عباسی با عنوان «مجموعه عکس و گزارش تصویری چیست؟»

دوشنبه ۲۶ اردی‌بهشت، ساعت ۱۸

کارگاه آموزشی مهدی وثوق‌نیا با عنوان «عکاسی مستند اجتماعی، گرایش عکاسی خیابانی»

سه‌شنبه ۲۷ اردی‌بهشت، ساعت ۱۸

کارگاه آموزشی دکتر محمد ستاری با عنوان «نگاهی به روند نقد عکس از آغاز عکاسی تا دوران پست‌مدرن»

چهارشنبه ۲۸ اردی‌بهشت، ساعت ۱۶

نشست هیات داوران

پنج‌شنبه ۲۹ اردی‌بهشت، ساعت ۱۰صبح

کارگاه آموزشی کیارنگ علایی با عنوان «مصادیق خلاقیت در عکاسی»

۵شنبه ۲۹ اردی‌بهشت، ساعت ۲۰

اختتامیه و اهدای جوایز

:: تمامی برنامه‌های جشنواره در فرهنگ‌سرای طوبی برگزار می‌شود.

::شرکت در تمامی برنامه‌ها و کارگاه‌ها آزاد و رایگان است. 

 

منبع: +

دولت ماهانه چقدر به مردم یارانه نقدی می‌دهد؟!

خبرگزاری مهر + اعلام کرده که: تعداد متقاضیان دریافت یارانه نقدی به بیش از 73 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است. یعنی دولت هر ماه 3،348،800،000،000 تومان یارانه نقدی به حساب مردم واریز می کند.  می گویند در حال حاضر جمعیت ایران از مرز 75 میلیون و 281 هزار نفر گذشته است. با این حال نزدیک به 60% مردم از این را طرح راضی نیستند و خود دولتی ها بر امر واقف اند. در حالی که قیمت بیشتر اقلام مصرفی مردم سیر صعودی دارد  فکر می کنید تا کی کمر مردم تاب این فشار یکطرفه را خواهد داشت و دولت قادر خواهد بود یارانه ها را به حساب تک تک مردم ایران تزریق کند؟!



فرش فروشی در بندرعباس سوخت

این فرش فروشی بین چهار راه سازمان و مسجد بلال بندرعباس واقع شده که حدود ساعت 14 امروز دچار حادثه شد. هنوز دلیل آتش سوزی معلوم نیست. یک نفر رو بیهوش از داخل مغازه بیرون کشیدن و به اورژانس بردند. تیم آتش نشان واقعا از خود گذشتگی کردند. من این عکس‌ها را با کمال احترام به گروه آتش‌نشان این حادثه تقدیم می‌کنم که ایثار امروزشان را از نزدیک مشاهده  کردم. دم     همه‌ی  شما    گرم 

 

   

 

  

   

 

 

 

برای فرزند یدالله شهرجو دعا کنیم !

فرزند هفت ساله یدالله شهرجو شاعر خوب مینابی + در اثر تصادفی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و در ای سی یو بستری شده است. برای فرزند یدالله شهرجو دعا کنیم.