جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

تطهیری برای من

 تطهیر می‌شوی

روی زمانی که من تعیین می‌کنم

روی نواری بی پایان   

                           که میسازم

شکوه‌هایت هم

                       هم‌سو است اکنون

زار که نه!

             نمی‌زنی

آرام باش

آرام‌تر

من همیشه شاه‌م 

 ناسازگار با جبر زمان

 میسازم برای خود

                               برای تو

                                              برای "بامداد"ی نو تر

از سر بخوان مرا

                     تا کوکم را پیدا کنم

                                                      تا کوکت را از بر کنم

تطهیر دیگر باره شو

تا تکان سفتی دهم زمین را

آرام

آرام‌تر

تطهیری نو که نام من است.


                                " به آنکه آرامش بیشتر است برای من"

با توجه به اینکه حسین هاشمی تختی‌نژاد که پیش از این معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر بوده است اکنون استاندار هرمزگان شده است، به نظر شما این استاندار بومی تا چه اندازه و چگونه می تواند خواسته های مردم استانش را محقق کند؟

همیشه...

وقتی همیشه را پی می‌گیرم

با نبض زندگی کماکان وصل‌ام...

آیا کسی توبیخ می‌شود؟!

 

زلزله ۴/۹ریشتری بندرعباس نظارت مهندسان ناظر ساختمانی را واگویه‌ای تازه‌ کرد. بناهای نوساخته، بزرگ و به ظاهر مدرن و پست مدرن بندرعباس* با چنین لرزشی ترک خورد و در جاهایی خراب هم شد. آیا کسی پاسخگویی مغازه‌داران این مجتمع‌ها میشود، مغازه‌هایی که برای هر مترش بین 10 تا 6 میلیون تومان پول پرداخت شده است؟! 

 همیشه باید یک فاجعه ما را بیدار کند تا فکر چاره‌ای باشیم؟  

خیلی از ساختمان‌های بزرگ شهر هم ترک خورد، مخصوصا بناهایی که بساز بفروش‌ها با قیمت گزافی تحویل مردم می‌دهند.  

اگر شدت زلزله کمی بیشتر بود یا همین زلزله بار دیگر تکرار شود شاهد خرابی‌های جبران ناپذیری نخواهیم شد؟! 

همیشه دست به دامان ابوالفضل و علی و حسین باشیم یا نظارت مهندسان کنترل بیشتری بشود تا با چنین لرزش کمی بناهامان از هم نپاشد؟ 

مسلما نه این زلزله‌ی آخر خواهد بود نه این ساختمان‌های مهندسی نشده، اما رسالت چه کسانی است که نگذارند این ساختمان‌های هم چنان روی زمین بندرعباس بروید؟ 

بیست و یک جشنواره و حالا...

                کسانی که جشنواره‌های تئاتر استان را پیگیری کرده‌اند و نمایش‌های جشنواره بیست یکم تئاتر استان هرمزگان که در بندرلنگه برگزار می‌شود را دیده‌اند به ضرس قاطع می‌دانند سطح این فستیوال چه قدر نزول کرده است. هم  از کیفی هم از نظر کمی! چند سال پیش همین جشنواره با 14 تا 15 نمایش از نقاط مختلف استان برگزار می‌شد. اما حالا مختص به بندرعباس(بین یک تا سه گروه از 28 گروه تئاتری بندرعباس) و میناب  (2 گروه)شده است. در این جشنواره البته یک نمایش از بندرلنگه هم بود که فقط چهار روز تمرین شده بود. آن هم به اصرار رئیس انجمن نمایش بندرلنگه تا میزبان (جشنواره 21) هم نمایشی برای نشان دادن داشته باشد! با این روند تا چند سال دیگر یا همین نمایش‌های بیمار و سرطانی برای همیشه از بین خواهند رفت یا با عوض شدن سیستم موجود هنر نمایش و کل هنرها در ایران شکل جدیدی به خود می‌گیرند و به حیات خود ادامه خواهند داد. این جشنواره با شش نمایش برگزار شد که سهم میناب سه نمایش، سهم بندرعباس دو نمایش و سهم بندرلنگه میزبان یک نمایش بود. داوری جشنواره بیست و یکم  بر عهده ی علی‌رضا کوشک جلالی ، محمدعلی قویدل و رضا کمالی زرکانی بود. این جشنواره از۱۱آبان آغاز شده و در تاریخ۱۳ آبان با معرفی نفرات برتر به کار خود خاتمه می‌دهد.

آنجایی که فرهنگیان کف زدند

 

دیروز خلیل عمرانی در جلسه تودیع‌اش حرف‌های جالبی زد و نیز احمد آخوندی در جلسه معارفه‌اش حرف‌های حساب شده و دقیق:

عمرانی:‌ من در هنگام ریاست سازمان آموزش و پرورش استان اصلا کار سیاسی نکردم.

عمرانی: من یه بچه دهاتی‌ام که موفق شده معلم شود...

عمرانی: وقتی کلاس چهارم بودم در کلاس انشاء نوشتم که وقتی بزرگ شدم معلم می‌شوم و همه‌ی دانش آموزان خندیدن...

عمرانی: وقتی به ریاست سازمان آموزش پرورش استان هرمزگان منصوب شدم همه می‌گفتند: این عمرانی را از دهات  آوردن اینجا رئیس کردن...

عمرانی: من خودم هم سخت پیگیر بودم تا یه رئیس بومی جای من را بگیرد...

آخوندی: نه به خودم اجازه تنگ نظری می‌دهم نه اجازه می‌دهم کسی با تنگ نظری عرصه را بر دیگری تنگ کند.

اینجا بود که صدای کف زدن فرهنگیان هرمزگان بلند شد.

یک بازیکن مشکوک تجارتخانه!

با خبر شدیم یکی از بازیکنان تیم اعزامی فوتسال(بانوان) تجارتخانه جنوب بندرعباس که برای مسابقات بین المللی اکراین اعزام شده بود، به دلیل مشکل ژنتیکیT.S (دو جنسی) از ادامه مسابقات بازمانده است.( ف.ز) که اکنون چند سالی است عضو تیم تجارتخانه است یکی از اعضای تیم ملی فوتسال کشور هم می باشد. بازیکن مورد نظر هرمزگانی است و یکی از اعضای ثابت و موثر تجارتخانه ، که باعث موفقیت های زیادی نیز شده است.

دو هفته مرخصی‌م تموم بو...

امروز روز اول کاری‌م بعد از دو هفته مرخصی حسابی بود. مرخصی به‌جا و پر خیر و برکتی بود. حالا توپ توپم!!!